بانوی مینوی

دعای عظم البلا
  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

#شاگردان_مکتب_امام_صادق(ع)

06 مرداد 1395 توسط بانوی مینوی

ابى حمزه ثمالى مى‏ گويد حضرت سجاد (ع) از من پرسيدند: أَى الْبِقَاعِ أَفْضَلُ؟ فَقُلْنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ابْنُ رَسُولِهِ أَعْلَمُ. فَقَالَ:

«إِنَّ أَفْضَلَ الْبِقَاعِ مَا بَينَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا عُمِّرَ مَا عُمِّرَ نُوحٌ فِى قَوْمِهِ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَاماً يصُومُ النَّهَارَ وَ يقُومُ اللَّيلَ فِى ذَلِكَ الْمَوْضِعِ ثُمَّ لَقِى اللَّهَ بِغَيرِ وَلَايتِنَا لَمْ ينْفَعْهُ ذَلِكَ شَيئاً»[1]

كدام سرزمين افضل است؟ عرض كردم: خدا و رسول او و فرزند رسول او داناترند. پس گفت: اما افضلِ سرزمين‏ ها بين رُكن و مقام است و اگر كسى چندان عمر كند كه نوح (ع) در قوم خود عمر كرد چنان‏ كه روز را روزه بدارد و شب را در آن مكان به نماز بايستد و آنگاه خدا را بدون ولايت ما ديدار كند اين‏ همه، هيچ سودى براى او نخواهد داشت. يعنى اگر امروز در كنار دين‏دارى و انجام فرائض، سرباز اين انقلاب نباشيد، هيچ قدمى در سلوك معنوى نمى‏ توانيد برداريد.  امروز نقشه شيطان آن است كه روحانيت را متوجه چيزى غير از انقلاب اسلامى و تمدن اسلامى نمايد، تا طلاب‏ علوم دينى به اسم دورى از شيطان و نزديكى به خدا به دنبال فضايى باشند كه حيات دينى خود را به صورت يك نوع حيات دينىِ فردى تعريف كنند و ديانت فردى را به عنوان يك دين‏دارى كامل تلقى كنند.2



 ( 1)- من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص: 245

(2)-اصغر طاهرزاده،وظيفه و نحوه سلوك طلبه عصرانقلاب اسلامى، ص: 35


 

 نظر دهید »

#شاگردان_ مکتب _امام_صادق(ع)

06 مرداد 1395 توسط بانوی مینوی

امام خمينى «رضوان‏ الله تعالى ‏عليه» ما را متوجه حضور بيگانگان در نظام فرهنگى كشور مى‏ كنند و راه‏كار را آن مى‏ دانند كه وحدت بين نيروهاى انقلاب با تمام تلاش حفظ شود. بيشترين ضربه را ما از روحانى ‏نماها و مقدس ‏مآبان خورده ‏ايم كه به ظاهر بر روى اسلام تأكيد مى‏ كنند ولى نتيجه‏ ى آن تأكيدها تفرقه بين مؤمنين مى‏ شود. مى‏ فرمايند: آنقدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى‏ نما ضربه خورده است از هيچ قشر ديگر نخورده‏[1] و تأكيد مى‏ كنند پرونده‏ ى تفكر اين گروه همچنان باز است و شيوه‏ ى مقدس‏ مآبى و دين‏ فروشى عوض شده است و مى‏ فرمايند: «همه‏ ى اين ‏ها نتيجه‏ ى نفوذ بيگانگان در جايگاه و در فرهنگ حوزه‏ هاست و برخورد واقعى هم با اين خطرات بسيار مشكل و پيچيده است»[2] و سپس جهت قطع نفوذ بيگانگان در حوزه ‏ها بر اتحاد و يك‏پارچگى بين طلابِ‏ انقلابى تأكيد مى‏ كنند و معتقدند هيچ دليل شرعى و عقلى وجود ندارد كه اختلاف سليقه‏ ها و برداشت‏ ها و حتى ضعف مديريت‏ ها موجب به‏ هم‏ خوردن وحدت طلاب‏ و علماء متعهد گردد.



( 1)- ر. ك: صحيفه ‏ى امام، ج 21، ص 280.
 ( 2)- ر. ك: صحيفه‏ ى امام، ج 21، ص 281.

 

 نظر دهید »
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

بانوی مینوی

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • نصایح خوبان
  • ماه رمضان
  • بازیهای رایانه ای
  • شهادت امام جعفر صادق
  • عیدغدیر
  • مباهله
  • محرم
    • محرم
  • هدف قیام امام حسین (ع) در آیات و روایات
    • گریه بر امام حسین(ع)
    • غارت وسایل امام حسین
  • کلیسای حافر
  • حماسه عاشورا- کارکرهای رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ عاشورا
  • پژوهش
  • پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله"
  • مهدویت
  • عمومی
  • خزان العلم
  • نماز
  • شهدا-دفاع مقدس
  • میلاد و مدح ائمه
  • #شاگرد مکتب امام صادق
  • حضرت زهرا(س)
  • مشاوره تربیتی
  • خلاقیت وپرورش فرزند

Random photo

810 Hadis 637_3.jpg

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
مهدویت امام زمان (عج)
حدیث موضوعی
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه عاشورا
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس